Auto som kúpil v roku 2004. Je to Škoda Felícia 1,6 LXi, rok výroby 1998. Hneď ako som ju kúpil, pustil som do jej úprav. Medzi prvými úpravami boli nové poťahy sedadiel, trocha silnejšie audio, kolesá, ako bežné začiatky tunigu ;-)

Felícia mala len základnú výbavu LX, a klasické 13" kolesá. Pôvodná farba bola bordová metalíza. S jej úpravou som začal v roku 2006 a rozhodol som sa, že sa auto pokúsim prerobiť celé. Počas celého roka som auto dopĺňal rôznymi doplnkami, ktoré som ponachádzal na internetových stránkach a v rôznych obchodoch. Úplne prvá tuningová úprava bola, že som si kúpil 15“ disky značky ENZO H. Tieto disky po roku som predal. Kúpil som nové 15“ kolesá značky MOMO FXL Black s rozmermi 6,5x15“ . Obuté sú do pneumatík Dunlop Sport SP01 195/50R 15H. Až neskôr so sa pustil do komplexného prerobenia auta. Nasledovali nové spojlery a prahy. Horná časť predného a zadného nárazníka je originál, čierne plastové lišty sú ponechané a spodná hrana bola vyrobená z laminátu na objednávku. Do nárazníka sú vyrezané otvory presne podľa tvarov koncovky výfuku. Oba nárazníky sú nastriekané do farby auta. Zadnú kapotu som dal zavariť a vyhladiť a ŠPZ-ka (evidenčné číslo) dostala svoje miesto na zadnom nárazníku.

Na prednú kapotu som si dal vyrobiť nasávač vzduchu z plechu, na lemy blatníkov som namontoval plastové lemy od firmy Autostyl Janko, na ktoré pekne nadväzujú prahy rovnakého pôvodu a namontoval som športovú prednú masku bez značky automobilu. Celé auto dostalo aj novú farbu - modrú metalízu. Zadné okná zakrývajú modré tónovacie fólie. Potom mi v aute začalo chýbať trochu hudby. Namontoval som doň MP3 prehrávač značky Blaupunkt Bronx MP75, reproduktory Hertz, zosilovač GroundZero 4000T, MacAudio 2000 a subwoofer. V minulom roku (2007) som stihol urobiť celkový ladený výfuk od motora až po koniec. Objednal som si od firmy Raceland nerezové leštené výfukové zvody, odstránil som katalyzátor a výfuk som ukončil nerezovým lešteným duplexom. Auto je osadené na športovom podvozku značky HP Racing a je znížené oproti sérii nižšie vpredu o 45mm a vzadu o 30mm.

Pre zvýraznenie športového dizajnu vozidla dal som vyrobiť aj rozširovacie podložky šírkou 20mm z duralu, ktoré sú namontované vpredu aj vzadu. Kvôli zníženiu auta a požitia rozširovacích podložiek som musel rozšíriť predné a zadné blatníky, aby som nemal problémy na cestách – kolízia vnútorného blatníka s pneumatikou.

Po úprave podvozku a osadení 15“ kolies je auto dosť tvrdé, čo je možné zacítiť hlavne na dlhších cestách. Originálne brzdové kotúče a segmenty som vymenil na športové od firmy OMP, ktoré sú vŕtané a drážkované.

Úpravu motora som dal spraviť firmou, ktorá sa špecializuje na autá značky Škoda. Firma Cimbu Motoršport mi urobila výmenu vačkového hriadeľa, výmenu rozvodového kola, namontovali preprogramovanú riadiacu jednotku motora a športový vzduchový filter. Po prevedení úpravy riadiacej jednotky (riadiaca jednotka ECU), s výmenou vačkovej hriadeľa s ladeným výfukom sa krútiaci moment zvýšil na 153 Nm a je výkon 73 kW (99k).

Tento rok som sa rozhodol, že vlastný dizajn vozidla upravím nejakým spôsobom. Vtedy som sa rozhodol, že pôvodné predné svetlomety vymením za Angel Eyes čo nie je bežné vo Felíciách. Predné angel eyes-ky sú namontované z VW Polo 6N. V tomto roku (2008) sa mi podarilo prerobiť palubovku a budíky prístrojovej dosky. Kryt palubovky je upravený fóliou s karbónovou imitáciou a polepy budíkov majú dizajn imitáciou budíkov z VW Bora.

Celá prístrojová doska a vnútorné platy sú nastriekané čiernou a béžovou farbou. V budúcom roku (2009) plánujem ešte čalúnenie sedadiel a dverí.

[Druhý pokus tuningu]

[Počas prestavby]

[Prvý pokus tuningu]
© 2010 V&D Racing Team
Webhosting sponzorovaný spoločnosťou WebSupport.skWebSupport.sk
TOPlist
[ sfpg 3.6.0 - sye.dk ]